Bildbomb från Barcelona

Lovade ju er lite fler bilder från Barcelona så här kommer en rejäl bildbomb. Det är inte jag som fixat dem fina (vet att det heter redigerat!) det är Hannes (inte för att ni trodde något annat heller.) 
Första dagarna hade vi som sagt vädret på vår sida...
Asma hitta en ny kompis!
Man måste känna lite på vattnet efter så lång tid bland bergen.
Vi besökte hamnen...
...och på kvällen saluhallen.
Ja sedan drog regnvädret in över staden precis när vi kom fram till Parc Güell. Undra hur många sådana här turistbilder det finns?
Jag lekte Mary Poppins.
Trixade lite mer med mitt paraply....
Resultatet blev en parabol.
Jodå, Barcelona ligger visst där, ni får bara titta väldigt noggrant bakom dimman!
Sen ville Hannes klättra i träd...Jag röt till "Hannes kom ner och bete dig som folk!", han ba "Nä." 
Men sen kom han ner för vi skulle till Starbucks, nöjd kille i fåtölj i värmen. 
Dagen därpå besökte vi en kyrka....
...och en till.
Vet inte om de blivande ingenjörerna tyckte själva kyrkan eller alla armeringsjärn, byggnadställningar och maskiner var det mest intressanta...?
 
Kvällspromenad på stranden efter middag på Makamaka. Om ni ska till Barcelona, gå dit!
Dagen därpå regnade det lite mer, men vi var tappra och kryssade mellan sjöarna i parken. 
Jag och <3 framför arc de triomf 
Goda burgare.
Kommer ni ihåg bilden jag la upp på träden vid stationen i Grenoble innan jag åkte. Så här såg det ut när vi kom hem igen. Rosa konfetti över hela marken :)
 
 
 

Kommentera inlägget här :