Lite klag och glass

Vaknade till en klarblå himmel idag, både jag och Hannes är förkylda så var väl inte så att man hoppade ur sängen direkt. Tänkte att tar jag bara mig igenom denna aaaaasssstråkiga föreläsning om patent smärtfritt så ska jag printa engelskaövningarna inför tentan och lägga mig vid poolen.  

Tog mig igenom föreläsningen, vi satte oss längst ner i hela salen. Hannes gjorde några tappra försök till att navigera på webbsidan föreläsaren snackade om. Jag var inte lika bra, jag satt på min Macbook och läste bloggar, skvaller, allt inför Madeleines bröllop och annat onyttigt i 2,5 timmar. Sedan följde 2 timmar av projektarbete där jag var sjukt irriterad på en kille som inte ens visat sin närvaro på 7 veckor och nu när sista redovisningen står för dörren fick en annan kille fråga honom ”ska du vara med eller?”
Han har aldrig varit med mer än första dagen. Vi hade presentation i samma ämne för bara två veckor sedan och då var han närvarande i klassrummet men satt bara kvar då vi andra fem gick upp för att prata. Därav drog jag slutsatsen att jag missuppfattat hans plats i vår grupp. Men icke tydligen! Hade vi varit i Sverige hade hans namn strukits bums efter en mindre utskällning. Här i Frankrike nöjde jag mig med att ge honom arga blickar och att han som straff fick skriva tre sidor på rapporten istället för en som alla andra.

Ja så var då 4,5 h lektionen klar och jag skulle dra mig mot poolen. Men vad ser jag när jag lämnar skolan och styr min kos hemåt...moln?! Sakta men säkert tonade de upp sig vid bergstopparna. Jag skippade därmed poolen, kostar ändå 3 € och då vill jag inte riskera moln. Tänkte att jag solar när solen rundat huset och skiner in på min balkong vid 15.

Klockan är 15 jag ser hur de första solstrålarna träffar balkongräcket, jag går in, drar på mig bikini, tar bort smink och riggar handduk för den inglasade balkongen så att inte hela Grenoble behöver bli bländade av mina vita ben. Till sist slår jag mig ner på stolen, och i samma sekund går solen i moln i det största moln jag någonsin sett. Fan. Fan. Fan. Jaha och sen var det moln resten av dan. Snipp snapp snut så var sagan slut. 
 
Bilden hör inte ihop med ovanstående klag men visst gör de fina blomglassar på glasstället vid place Grenette? :) Vi var där för typ en vecka sedan efter lunch med min snälla projektgrupp. Min glass längst ner i bild, jordgubb, citronsorbet, stra-någonting (smaken med vanlij och krossad choklad i) och kakglass med kanel. Nom nom nom.  

Kommentera inlägget här :