När kroppen är på en plats och tankarna på en annan....

Vi har många av oss nu samma problem. Vi har i princip redan lämnat Frankrike i tankarna. Jag kan ofta komma på mig själv på lektionerna att sitta och tänka på att jag ska gå längs havet i Gottskär i sommar, att jag ska hänga med familj och vänner igen. Både jag och Hannes är redan i Stockholm, Göteborg och Linköping. Vi pratar lägenheter, svensk skola och allt vi ska göra hemma. Jag kan komma på saker som "just det jag behöver nya köksstolar till min lägenhet" och sedan sitter jag där på Chillis, Ikeas och övriga möbeltillverkares hemsidor och letar grejer. Sedan kommer man tillbaka till franska livet då man inser att det ju faktiskt är här man är.... men så vips är likt förbannat tankarna i Sverige igen. Ja vad kan man säga det börjar bli dags att lämna detta landet. Om en månad har jag skrivit min sista tenta här sedan väntar en sista resa som boende i Frankrike till Nice innan det bär av mot svensk mark.

Bild från vår taco-middag häromveckan :)

   

Kommentera inlägget här :