Ett sista inlägg!

Det är dags att säga adjö till denna blogg om utlandsåret! Bloggen kommer fortfarande att finnas kvar, dels för mig själv så att jag kan gå tillbaka och minnas allt från de roliga sakerna till ångestdagarna. Först tänkte jag göra en liten resumé av året men insåg att nej allt har sin tid. När jag åkte ur Grenoble så sa min pappa, "nu lämnar vi Grenoble, säg hejdå". Jag sa ett "mmm" och fortsatte med mitt candy crush i mobilen utan att knappt titta mig om en sista gång. Inte för att det varit dåligt mer för att det var dags att åka hem, jag hade sett Grenoble och klarat av mitt år. Alla mina vänner hade åkte hem och det var dags för mig att göra desamma. Året har varit ett av de bästa i mitt liv. Jag är en pojkvän rikare än när jag åkte ner. En bättre skidåkare är för ett år sedan. Har en större förståelse för människor som väljer att leva i ett annat land än sitt hemland och mer tolerant med dessa språksvårigheter. Listan kan göras otroligt lång.
 
Igår kom kuvertet med betygen från vårterminen, med darriga fingrar öppnade jag det och såg att jag klarat allt jag läst även denna termin. Jag är så otroligt tacksam för allt jag fått uppleva under året och glad för alla nya människor jag lärt känna. Grenoble kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och vem vet om några år kanske jag gör ett återbesök för att se att rue Thiers, place Victor Hugo och Subway finns kvar ;) 
 
Tills dess och tills vi ses igen i en annan blogg eller i verkligheten, ha det fint! 
 
Bild från sista resan i Nice!
 

Kommentera inlägget här :