Bergsbestigning, konstmuseum och palais idéal

Helgen har gått fort, det som var tänkt att bli en chillhelg blev istället en helg full av aktiviteter!
 
Killarna bestämde sig i lördags för att bestiga ett berg, jag valde att sova och shoppa... men jag måste säga att jag är sjukt imponerad av att de klarade att cykla 14 mil och de sista 1,6 med 1500 m stigning! 
Söndagen gick i konstens tecken. Jag och Hannes började med att strosa runt på söndagspromenad i Grenoble och hamnade vid konstmuseet. Eftersom vi aldrig varit där bestämde vi oss för att det var dags för ett besök. Jag gjorde tappra försök att intressera mig för den temporära utställningen de hade men måste säga att den var jättetråkig. När vi kom till den permanenta delen blev det dock mycket roligare med enorma målningar och i slutet på den egyptiska avdelningen fanns en mumie. (asball) 

Sedan ringde Joel och Christina och undrade om vi ville följa med till palais idéal en bit utanför Grenoble och det ville vi ju. 
Palais Idéal är ett fantasipalats byggt av en postman som hittade roliga stenar på sina rundor. Han hade en dröm om att tillsist kunna bygga detta palats och ja efter många års slit blev detta resultatet:
Det är heller inte varje dag man kör förbi installationer likt denna. En vanlig (hur vanlig man nu kan vara då man gör sådant här) privatperson har skapat sin egna konst på ägorna....
Nu vankas det spelkväll i Camp Sweden :)

Kommentera inlägget här :