Utbytisen försöker iallafall....

Jag har hittills varit ganska skonad från att behöva spontanredovisa eller svara på franska på lektionerna. Idag var det dock dags att dra en första redovisning på franska. Jaha tänkte jag det här kan ju inte gå jättefel då jag har tagit texten, som tjejen jag jobbar med skrivit, direkt ur rapporten. Men ja ni vet ju hur det är, man blir ju lite nervös och snackar konstigt bara på svenska när man ska redovisa, engelska funkar men kan vara svårt att hitta orden när man är nervös. Franska.... behöver jag ens beskriva hur jag känner inför det? 
 
Jag tycker ändå att jag inleder hyfsat tittar upp och säger vad vi jobbat med och vilka vi är utan att ens kika på pappret. Bra Michaela första sliden avklarad, bara 3 kvar.... andra går också hyfsat smärtfritt och det är egentligen bara att läsa rätt av men på tredje haha jag tittar upp från pappret och ser hur två killar fullständigt viker sig av skratt i mitten av klassrummet! Man bara jajaja jag vet att jag snackar typ sämsta invandrarfranskan här och typ säger "God jol"  i deras öron men kom igen va, nu försöker vi fokusera här! 
Som tur är äger jag iallafall ut de flesta fransisarna i engelska så jag passade på att dra till med några frågor med fin accent på gruppen vi skulle opponera på. (de redovisade på engelska så var okej att göra detta)
 
Så ja jag har idag fått min första utskrattning √
 
Är väl tur att jag har lite skinn på näsan och självdistans iallafall samt anser att jag efter idag är en erfarenhet rikare ;) 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :