Om 2,5 h skrivs sista tentan!

Yes som rubriken lyder så ska jag om några timmar gå och skriva sista tentan för denna terminen!!! Genie industriels hösttermin var hyfsat lugn men de senaste veckorna efter jul har varit proppfulla av plugg, arbeten inlämningar, presentationer samt 5 st tentor och snart är jag fri!
 
Hade en tenta precis läraren delar ut pappren, 12 frågor, "deux heures" säger han. Jaha två timmar, det betyder 6 frågor/h vilket blir 10 min per fråga. Jag gör alltid den beräkningen sedan en lärare på Basåret på Chalmers sa att man skulle göra så och efter 10 min tar man således nästa fråga även om man inte är helt nöjd. Då har man möjligheten att gå tillbaka sen om man får tid över...Men det här blir tajt förstod jag. Mycket riktigt många frågor skulle letas upp bland rapporterna (vi fick använda datorer och alla anteckningar, samt internet) och med 20 min kvar var 4 frågor relativt obesvarade. Då tog jag till det tröttaste vapnet, "google-translate" och skrev så det smattrade rätt in i rutan på svenska, kopierade in den översatta texten i tentan, tog nästa fråga osv. 
 
Om jag är stolt? Nej. Men nöden har ju ingen lag. 
 
Nu blir det en sista blick på pappren innan det är dags att skriva skiten ur sista tentan, wish me good luck! 
 
Bjuder på en bild dagen till ära från första middagen med alla svenskar i somras, idag har Axel längst fram till vänster åkt hem till Sverige igen.... tiden går så sjukt fort och vi har nu avklarat en termin ihop i Frankrike :)
 

Kommentarer :

#1: mamma

Oj, nu har du kämpat bra! Hoppas den sista tentan gick bra idag. Blir det lite vila nu eller sätter kurserna igång direkt?
Kram mamma

Svar: Nya kurser på måndag, men kommer bli en liten mjukstart ändå kramar
Michaela S.

skriven
#2: Siv Holmström

Du är så duktig och skriver så fint!Jag följer hela tiden med din blogg fast jag sku kunna vara din mormor!!

Svar: Va kul att du följer min blogg :)
Michaela S.

skriven

Kommentera inlägget här :