Ni kan kalla mig knasig, men vi får väl se vem som överlever längst...?

Ja, den här kylan som dragit in över Europa de senaste dygnen går liksom in i märg och ben, jag har ett iskallt golv, en lägenhet som inte får upp värmen och när den väl fått upp värmen är det något fel på mitt element så det inte går att ha värme på mindre än maxad temperatur. Ni fattar... jag håller på och rattar på det där hjulet halva dagarna men ändå är det iskallt eller för varmt!
 
Det senaste är att innan jag går och lägger mig så står jag och blåser varm luft med hårfönen först på mina fötter sedan i mina duntofflor, då håller jag dessutom fötterna mot elementet samtidigt (enda träningen mina magmuskler får). Sedan kommer moment, hårfön under lakanen i en minut.... och till sist det allra mest kritiska momentet, öppna lakanen så mycket att jag kan krypa ner, men så lite att värmen inte slinker ut. Jobbigt? ja. Men jag har övat upp skillsen och skulle numera kunna titulera mig som självutnämnd världsmästare i denna ädla konst av lakan-nedkrypning. 
 

Kommentera inlägget här :