Skridskor

Jag och Louise har under en veckas tid försökt att åka skridskor, dock har sjukdom och väder gjort att vi hela tiden fått tänka om... igår var det dock äntligen dags. Jag Louise och Dalman gav oss av ner mot de södra delarna av Grenoble det så kallade "The hood". Vi var alla lite ringrostiga och jag som åkt skidor de senaste månaderna tyckte att skridskon gav väldigt lite stöd för att stå på ett sådant farligt underlag. Men efter några varv på isen hade vi fått in de rätta takterna och kunde börja brilliera (eller?!)
Jag har för länge sedan typ 100 år sedan lärt mig någon form av piruett av min kära mor och såklart skulle denna testas och läras ut till övriga gruppen. 

Detta kan vara en av de bästa bilderna någonsin på mig och Dalman haha "Dalman uuut med benet, såååja!"
Mina elever övade sedan flitigt på att snurra. 
De övade så mycket att jag tillsist ansåg att vi kanske skulle åka runt lite... "Nej jag ska fan sätta den här piruetten" kommer det då från herr Dalman haha klockrent!
 

Kommentera inlägget här :