Vi bor i paradiset!

Jag kan inte säga annat än att just nu älskar jag Frankrike! Idag var jag Hannes och Annica lediga från skolan och det givna är ju såklart att åka upp i bergen. Klockan 8 packade vi således in skidgrejerna i Annicas bil och rullade mot 2 Alpes.
 
Klockan 08.15 visade biltermometern 17 grader nere i centrala Grenoble och ju längre upp vi kom med bilen desto nöjdare var vi. Vyerna är helt fantastiska just nu med träd som blommar på alpsluttningarna, smältvatten som hittat bergsfåror och till sist blir ett vattenfall och faller ner mot forsen. Väl uppe i 2 Alpes kunde vi gå omkring i t-shirt på torra vägar. 
 
Vi insåg efter ett tag att detta faktiskt skulle bli sista dagen vi spenderade i 2 Alpes detta år. Så vi passade på att göra sådant vi inte gjort tidigare exempelvis åka funiculaire upp till glaciären. Det man inte riktigt tänker på är hur stark solen är såhär års och mina armar som knappt sett dagens ljus sedan i oktober har nu fått en kräftnyans utan dess like och ansiktet ligger inte långt efter.
Hannes kände att den förra nivån på skidskola var lite svår och gick således ner ett steg till gruppen "cookie club" Tycker att han passar bra in i gruppen. 
 
Efter en hel dels slappande i solstolarna åkte vi de sista åken i denna skidort i bara t-shirt och väl nere i byn hade reorna börjat så ett intensivt sökande efter diverse skidsaker började.
Väl hemma i Grenoble hade vi det kallare i bilen med AC på, än utanför då det var hela 27,5 grader i stan!
När jag sedan öppnade mitt postfack hade ett paket från Sverige trillat in! Tack mamma och pappa :)
 

Kommentera inlägget här :