Tennispremiär

Har precis kommit hem från min första tennisträning här i Grenoble....och ja här snackar vi träning! Under årens lopp har jag i Sverige haft allt från helt ok tränare och träningar till de sämsta man kan tänka sig. Tänk, lördagsmorgon och ett gäng 12-åringar som springer runt och gör lite vad de känner för och en tränare som sitter på bänken och dricker cola (kanske för att han är bakis). Men här nu snackar vi!
 
Kom till träningen som startade prick 10 (för ovanlighetens skull) och sedan körde vi i gång med uppvärmning tre varv runt planen som bestod av 4 banor och sedan fortsatte vi med accelerationsövningar där tränaren hela tiden skrek ut takten vi skulle hålla. Spel började och sedan kan jag meddela att det var bara att köra hårt resterande 1h och 45 min. Den enda paus man fick var när något skulle gås igenom på whiteboard-tavlan, då stog tränaren och snackade snabb franska och ringade in korta uttryck som vi var dåliga på, typ "les jambes" "PbT" "Force" och något mer som jag inte snappade upp. När man skulle ut till de olika banorna för att börja en övning var det bara att köra löpet till sin sida då tränaren räknade ner för startsignal. Kommer bli bra på siffror med då man efter varje övning fick skrika ex. hur många bollar man hann med på en minut. Jag måste säga att jag älskade det. Efter 2 h var jag slut men hade också redan fått bättre fotarbete och bättre slag. Känns grymt kul att jag ska få ha dessa träningar i ett år framöver. 
 

Kommentera inlägget här :