Man tjänar alltid på rea!

Vi är lediga idag så efter att försökt härja runt på franska i mobildjungeln hittade vi ett lunchställe på Place Grenette och tyckte vi var värda att pusta ut lite.

 
Sedan bar det av mot skidaffären där vi var och "rekade" läget innan helgen...
Man måste prova sin utrustning noggrant det är viktigt. Min hjälm har fartränder... det är ännu viktigare!
Vad jag gör? Jag letar efter de låga priserna såklart! Höhö man e la från Göteborg, så var bara tvungen. Nä skämt åsido alla hjälmar var vid golvet typiskt opraktiskt!
2 h senare hade jag köpt skidor, stavar och hjälm och Hannes ett par nya skidor han med. Allt på superbra rea, man skulle kunna säga att vi tjänade på detta! 
Sjukt nöjd med mina "tjej-skidor"!
Nu ska jag tillbaka till mobilaffären det suger, jag hatar att göra detta hemma på svenska att göra det på franska.... ja ni fattar. 

Kommentarer :

#1: Mathilde

Morsomt med flere bloggere om livet i frankrike :) Men så snasne ski, hvor kjøpte du de? og var det så bra rea at jeg kanskje burde kjøpe mitt eget par? :)

Svar: Ja jag såg att du med hade en, Kul! :) Jag köpte dem på "Au vieux campeur" ligger i köpcentrumet en bit ner på gatan Gambetta, Hm ligger i ena ändan och denna skidbutiken i andra, var mycket bra rea nu så tycker absoluta att du ska passa på! :)
Michaela S.

skriven
#2: Anonym

Vad, ligger dette i sentrum? og jeg har ikke fått med meg at det er rea? inte bra!

skriven

Kommentera inlägget här :