Höst i Göteborg

Har hösten kommit till Göteborg på riktigt nu? När jag öppnade min balkongdörr här i Frankrike i morse fick jag den där känslan att hösten är på väg. Det var så kallt att jag helst velat sätta på mig min dunjacka och sitta i den och äta frukosten (okej kanske överdrev lite) men ändå. Satte mig vid datorn och läste lite bloggar där det fanns överflöd av bilder från höst-Sverige. För första gången saknar jag Göteborg lite. Jag hade bara velat vara där en dag nu i slutet av september. En sådan där klar krispig höstdag då man får sätta på sig bootsen med lite klack, höstkappan och kanske till och med en liten halsduk för att kunna sitta sista gången på en uteservering. Jag hade velat skippa den sömniga föreläsningen och vandra ner genom Vasaparken där löven börjat bli gula och vissa hamnat på marken. Följa vasagatan och Avenyn ner till Espresso house, vira filten kring benen och värma händerna på kaffen. 
Hade velat vakna en dag till utsikten av en klar himmel och gula trädtoppar från min lägenhet.
Hade velat ha middag på Alexandras landställe och se dimman över sjön på morgonen.
Eller bara ha lite egentid i min lägenhet en kväll med mysbelysning
Det är lite sjukt hur höstklockan har tickat igång i min kropp, sommaren blev så lång eftersom jag åkte hit, samtidigt har min termin inte börjat på riktigt än det blir en konflikt i hjärnan. Var är min myshöst?
...och jag saknar denna lilla skroten, som hade kunnat värma min säng, ligga och dra sig på morgonen, mitt älskade lilla morgontrötta troll! Hade velat kasta lite pinnar i skogen och mysa framför brasan.
...och ni som är ägare till dessa skor... de flesta av er är inte hemma i Gbg så därför vet jag att denna höst ändå inte hade blivit den samma hemma....men gå in på skype lite oftare då :p (eller skaffa blogg!)  
 
Tro nu inte att jag vill åka hem, nej då jag bara saknar hösten och det fina jag har hemma lite, det är först när man inte befinner sig i det som man förstår hur bra man har det i Göteborg! 

Kommentera inlägget här :