Att störa sig på...

Det finns en del saker man stör sig på här i livet:
1. När man varit ute lite grann kvällen innan och ändå lyckas pallra sig till skolan 8.00 och läraren inte dyker upp.
2. Att lägenheterna här har extremt tunna väggar så jag hör min franska grannes snytningar som om han stod bredvid mig.
3. Att min franska granne har en gammaldags hemtelefon som ringer j*vligt högt och ofta.
4. Att alla lyckas syssla med konstiga saker varje morgon på rue Thiers typ tuta när man kör genom hela gatan så alla i lägenheterna vaknar.
5. Att kassörskorna i mataffärerna typ har två sniglar till föräldrar det är enda förklaringen till deras långsamma beteende. Ingen kan vara så långsam på riktigt?!
6. Mataffärernas betalningslösningar överlag, vi snackar korta band, inte stoppa in kortet förrän allt är klart, kvitton som man får vänta på, kassörskor som räknar växel för hand.... jag kan fortsätta hur länge som helst.
7. Att köa i Frankrike. Folk blir inte stressade här. Jag blir stressad.
8. Stör mig på att jag stör mig på allt detta, när jag bara borde gilla läget istället! 
 

Kommentera inlägget här :