Vardagslyx

Tog mig en ledig/plugga hemma förmiddag idag. Är det något jag är dålig på så är det att liksom sätta igång dagen fort. Jag vill helst ha så kallad "skrot-tid" i si sådär tre timmar och äta/duscha-sminka-platta hår/plugga/lyssna podcast om vart annat och kan lätt dra någon kaffekopp mellan aktiviteterna. 
Tillsist bar det av mot skolan.
Är det något jag gillar så är det vardagslyx, jag skulle inte vilja spara i massa månader för att åka på jorden-runt-resan. Då skippar jag hellre resan för att ha den där lilla extra lyxen alla dagar. Det behöver inte vara så stort. Kan bara vara en sådan sak som en fin tvål i badrummet eller som idag köpa stora latten och gå genom stan på väg till skolan med höstlöv som rasslar på marken. Då mår jag hur bra som helst! 
 
 

Kommentera inlägget här :