Redovisning på franska

Hade min första redovisning på franska idag efter en kort övning i klassen, mitt bidrag?! Nu tycker jag det är onödigt att gå in på sådana detaljer... kanske stog jag helt tyst vid tavlan då två andra i gruppen pratade och bad till gud att läraren inte skulle ställa en följdfråga riktad mot mig. Men jag kom undan, stod där och log mot klassen, är man tyst vet ju ingen om man är awesome eller kääzz på franskan liksom. Så ja redovisning på franska inga konstigheter ;)
 
Har för övrigt haft en sådan där effektiv dag, skrivit brev till farmor och farfar, printat ut tillhörande kort så de får se vad jag har för mig, städat i lägenheten, diskat och bytt lampor (oklart vart man slänger de gamla här) inhandlat batterier och bytt batterier på klockorna som lagt av samtidigt, löste det där elementet (själv), var tydligen bara att maxa värmen! Ska nu sticka till skolan för ett möte med en lärare om ett arbete vi ska göra i en kurs och sedan tvätta, ni fattar det är full fart idag!
 
 
 

Kommentera inlägget här :