Promenadrunda?

Något jag saknar här eller snarare inte hittat än är min perfekta promenadrunda. Det som finns är Bastillien men det är ju bara serpentinvägar upp i till bergstoppen och man maxar ju pulsen hela vägen upp.... Jag vill hitta rundan som man tar sig ut på för en rask 45 minutare. Det ska inte vara för mycket city och inte heller för ödsligt. Det måste vara upplyst och tryggt på kvällen men inte för mycket "stanna vid övergångsställen".
 
Hemma i Göteborg har jag ett helt gäng av sådana här rundor, olika långa olika mood och olika miljöer. Men där känner man också staden som sin egen ficka. Här är jag lite feg. Det är inte så att jag är rädd, men jag har respekt för nya städer. Du har inte den naturliga kunskapen om vilka områden som är okej för en blond tjej att gå i och vilka som inte är det... Samtidigt måste man testa sig fram det äringen som kommer servera rundan på ett silverfat. Det bästa är väl att gå ihop med någon i början men det är bara det att jag älskar ju min egentid på dessa promenader, vill ju skrota själv och lyssna på musik. Fortsättning följer. Inom två veckor ska jag ha hittat en rackarns liten runda. 
 
Ekvationen:
+
(sådan har jag oturligt nog inte...)
+
(för er som inte fattar... "grym spellista")
=
 
 
 

Kommentera inlägget här :