Maisons du monde

Dagen började 8.00 med föreläsning i 4,5 h det är hårda bud och inga visor här i Frankrike vill jag lova!
Fick ta en kaffe för att hålla mig vaken, tog vanillacoffee som inte var god alls.... 
Satt och tittade på hur alla franska elever kan skriva skrivstil så snyggt, så var tvungen att testa mina kunskaper jag med... jag var ju i fin form!
Så var det dags för cantine (bamba). Jag, Sofia och en tysk tjej Katrin gick dit och som vanligt tog vi höger i trappan. Jag har under en tid sett att folk inte alltid har samma mat som jag, och idag blev jag riktig irriterad över fenomenet att vissa satt där med pommes frites eller pasta med köttfärsås när jag satt med polenta, kokt broccoli och torsk/sej/annan vit torr fisk?! Då förklarade Katrin att man kan välja "skräpmatskön" eller den andra med mer husmanskost. Så nu har jag ätit kokta grönsaker och nyttig mat i två veckor utan att veta om att det fanns grönare gräs på andra sidan!
 
Jag har under min korta tid här saknat myskänslan i min lägenhet, jag kan ju inte shoppa en massa som jag inte kan få med mig hem heller. Men jag gick på inredningsjakt idag ändå, måste ju liksom... och kom till "Maisons du monde". Alltså helt seriöst kändes det som att jag svimmat och vaknat upp i himlen för några sekunder!! "Grandmas" och "Balders hage" hemma i Göteborg ligger lätt i lä! Här hade vi inredningsbutiken med stort I. Stor till ytan som Zara, Kungsgatan och fylld med vackra ting från golv till tak! 
Förlåt mig pappa att jag syndat och köpt klocka men jag får varje morgon kolla på datorns klocka innan jag fått på mig ett armbandsur och det är ju inte särskilt fancy eller hållbart heller för den delen ;)
Min säng som börjar ta form som en soffa :)
Hur nöjd är man på en skala när man hittar tallrikar med ett M på??! 
Mina nya kuddar!
Var ju bara tvungen att köpa denna.... for folk som läser och inte känner mig så bra så är jag royalist ut i fingertopparna och älskar slott, kungligheter, nobelmiddagar, kronor ja hela kittet!
Så nu har jag det lite mysigare i min lilla lya iallafall!

Kommentera inlägget här :