Kontorsdag på rue Thiers

Har en sådan där urtråkig dag. Jag betalar femtioelvatusen räkningar okej 4 men när man försöker uträtta ärenden på franska så går det ju i snigeltakt. Jag har precis försökt få ordning på min franska bank och självklart gick det inte så bra som man hade önskat via sms så var tvungen att ringa och lyssna på snabba telefonröster på franska  (i sverige brukar ju servicen "for english press 2" finnas. Här, nej. ) men lyckades nog att trycka det mesta rätt i slutändan. Har betalat svenska hyran och tänkte göra det samma med den franska men då kom bankkrånglet upp så det får vänta några dagar. (Här betalas allt den 5:e)
 
Har deklarerat på franska för att kunna få Caf (franska bostadsbidraget) nästa år och ska nu strax gå till laboratoriet för att betala mina lab kostnader sedan jag var sjuk. Sedan till Caf för att lämna in alla räkningar och läkarkostnader jag drog på mig. Ja ni hör urkul. Men lika bra att köra på allt pappersjobb på en dag så är man av med skiten. Kom på att jag nog borde läsa av min elmätare med och gå till elbolaget då de ville ha avläsningen någon gång nu i dagarna.
 

Kommentera inlägget här :