Vanligt tjöt

Har sovit dåligt inatt, vaknat för att det varit för varmt, vaknat för att det varit för kallt, vaknat för att det alltid är någon rackare som för oväsen på rue Thiers.... vaknade tom innan väckarklockan ringde och bestämde mig för att skita i det som kallas sova och gå upp. 
 
Skulle ha möte i skolan med min franska projektgrupp. Vissa dagar kan man skratta åt det som kallas Frankrike och vissa dagar (exempelvis då man inte har sovit ordentligt) blir man så frustrerad på det franska sättet att arbeta. Ingen struktur, man säger att om 2-3 veckor ska vi ha läst lite om ämnet och man vet då att ingen kommer ha läst. Jag blev irriterad idag och försökte dra i tåtarna på engelska och försöka styra upp, det blev väl halvuppstyrt iallafall och både jag och Sofia tyckte att det måste räcka med en vecka för att läsa och sammanfatta några texter. 
 
Nu är jag iallafall hemma igen, jag och Sofia ska ut på promenad och sedan ska jag försöka starta om dagen och göra den till något bra. Hatar när man startar med irritation. 
 

Kommentera inlägget här :