Idag

Har haft en sådan där dag så man blir trött på både sig sig själv och det land man valt att bo i....
 
Insåg igår att jag inte alls hade föreläsning kl: 8.00 -17.30 som jag trott, nej det var eget arbete på förmiddagen! Känslan i det. Satte därför tel på ljudlös om nu någon rackare (läs min projektkompis) skulle få för sig att vi skulle jobba. Jag tänkte inte jobba jag tänkte sova. Sov lite för länge, snoozade sedan en timma på det. Fick gå upp när det ringde på dörren. Tur att det bor andra i detta hus som har någon form av rutin på morgnarna (morgon i plural??!)
 
Hjälpte sedan Joel med att sätta upp bilder (läs Joel satte upp bilder mätte och höll på jag gav häftstift och lallade runt). Skulle sedan plugga, pluggade inte. Skulle sedan städa, städade inte. Hängde mest på fb. Slängde i mig lunch och stack till skolan, väntade på läraren, väntade lite till medan jag satt och snick-snackade med mina brasilianska vänner på GI. Väntade mer, ingen lärare kom. Någon gick ut efter 25 min och ringde läraren, återvände med informationen "there is no class today it will start the next week" på knagglig engelska. Trots att jag kollade 5 min innan jag gick hemifrån och då var lektionen på schemat!! Det är bara att gilla läget lalalalala läget här i Frankrike. 
 
Gick därför hem igen gjorde ärenden på stan, vi lyckades hittade stället där paket lämnas om man beställer något och det är trumvirvel..... på en kemtvätt! Såklart. De sätter även lappen på dörren så att vem som helst kan ta den och lämnar ut paket utan legitimation... Fraankrikee..... gick 5 varv inne på "go sport" för att hitta en vattenflaska, gick hem har skypeat med syrran och jenkan af granis. Tänker på vilken otroligt produktiv dag jag har haft... not.  Fikade med Sofia, tog mig själv i kragen och diskade och städade + tog en powerwalk upp till bastillien.
Har även ätit 20 "petit beurre" idag dvs ett helt paket själv. Bra Michaela. Okej imorgon är en ny dag, då tar vi nya tag.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :