Incident

Hände en liten rackans grej igår. Jag skulle bara färga utväxten i håret efter sommaren.... Eftersom att jag befinner mig i frankrikeland så är utbudet av blont hårfärgningsmedel något mer begränsat än hemma i de nordiska regionerna. Stod därför länge och velade då min vanliga nyans inte fanns i hyllan och bestämde mig tillsist för att köra på "Nordic blond". Hemma är det här med instruktioner därför inte så viktigt jag drar i färgen, låter det verka och det blir alltid bra. Detta måste dock varit en superfärg eller så var det det faktum att jag inte förstod de franska anvisningarna..... (de övriga språken att välja på var slovenska och italienska.... vem fan valde den kombinationen?!?). I vilket fall som helst så satt jag som vanligt och grejade vid datorn utan att kontrollera färg och annat trams som alltid står på de svenska anvisningarna. Jag är inte för sådant, det blir som sagt alltid bra. Nä jag väl återvände till badrummet såg jag med en gång att detta såg väldigt blont ut redan innan jag hunnit duscha av färgen.... det gott folk är inget gott tecken. Snabbt in i duschen för att försöka rädda det som räddas kan. Ja resultatet, säg hej till "Irina from Russia" (måste sägas med öststatsdialekt).

Kommentarer :

#1: Pappa

Jag tycker det blev bra!

Svar: jag börjar så smått vänja mig nu iallafall ;)
Michaela S.

skriven

Kommentera inlägget här :