I månad tills hemresa!

Insåg precis att det bara är en månad tills jag står på svensk mark igen i två veckor! Hur har tiden kunnat gå så fort??! Ja det är i och för sig inte konstigt med de dagarna som jag har nu. På Chalmers tyckte jag det var jobbigt med ett case/grupparbete här när man ska försöka koordinera 5 st sådarna och alla med olika personer och klasser och på franska eller engelska så är det inte lätt att få dagarna att hänga ihop. 
 
Idag hade vi iallafall förmiddags lektion bestående av klassiskt "flödes-spel" jag har ju gjort sådana många gånger men tror inte de franska eleverna gjort det innan.
 
Sedan var det ett svängande fram och tillbaka mellan skolan och lägenheten då jag hade olika möten med mina projektgrupper och dessutom blev informerad om att vi skulle ha redovisning i ett av projekten på måndag!! På franska!! How about NO!! Sedan lyckades jag övertala gruppen om att fråga läraren om jag och Sofia kunde få redovisa iallafall vår del på engelska. Ett mail senare och läraren säger att det går bra! Tada! Saker och ting kan lösa sig även i detta landet. 
 
Nu tvättas det för fullt här då jag är inne på sista trosparet (kul info till er) men det är så segt att vandra till laveriet och betala för att få rena kläder så man skjuter ju lätt upp det lite (hmm mycket). 
 
 

Kommentera inlägget här :