Hemma hos ( ocensurerat )

Efter att ha slagit ihjäl sista halvtimman på fredagens förmiddagsföreläsning på "hemnet" och vältrat mig i inredning och vackra lägenheter undrar jag hur jag någonsin ska lyckats hålla ett hem sådär fint och rent.
Funderade även på hur man skulle skriva en lägenhetsannons på min lägenhet här i Frankrike om man bara steg innanför dörren. 
 
Mysig 1:a i Grenoble, Frankrike.
Lägenheten har ganska dåligt med förvaringsutrymmen men eftersom vi befinner oss i en Alpstad finns alltid skidstavar till hands och dessa tar dagligen fram din kreativa sida. Här nedan ser vi ett exempel på en tvättupphängningskonstruktion. 
Planlösningen är lite si sådär, men frukost i sängen får en helt annan innebörd här, man har helt enkelt inget val... (halväten äggmacka sedan frukost bara stylish, blöt handuk i sägen likaså)
Något positivt med planlösningen är att det är mycket öppna ytor och att man valt att integrera kök, matsal, tvättstuga och sovrum. Känns som att man kan umgås var man än är. 
"läshörna" som det så vackert heter, även den en del av den öppna planlösningen, kan även extraknäcka som torkställ. (stol mitt i rummet, väldigt hett just nu)
Oklar hög mitt i rummet, jag kallar det typisk fredags-morgon-stress-högen. Man får se den som ett konstverk.
Badrummet har en bokstavligt talat levande atmosfär. Det växer nämligen så det knackar på väggen. Brukar straffa de små ulltottarna på väggen med hårfönen för att de inte ska ha det alltför mysigt.
 
Planlösning på papper existerar ej. Värme dyr, duschen är bra men du får inte vara för tjock. Balkong felfri.
 
Riktigt fin liten lägenhet!
 
 

 

Kommentarer :

#1: mamma

Du skriver som en krönikör: fyndigt, roligt och lite ironiskt! Var har du lärt dig det? Skrattade åt fredagshögen/konstverket.... Kram mamma

skriven
#2: Johan Egnell

Definitionen av konst säger att om syftet är att skapa konst, oavsett hur det ser ut/vad det är, är det alltid konst! Så när du slänger kläderna på golvet ska du tänka innan: "Det här är konst". Då kan folk säga vad dom vill....

skriven

Kommentera inlägget här :