Ledig dag och stulen cykel

Tisdag betyder ledig dag för mig nu under dessa veckor med jobb. Så efter en sovmorgon och skrotande i lägenheten insåg jag att solen sken och att man kanske skulle ta och pallra sig ut för lite välbehövd sol mot hud. Efter 1 h blev jag såklart rastlös, det är tråkigt att vara ledig själv. Så bestämde mig för att dra och träna ett pass istället.
Så efter en powerking (Jag vet att det är WT det är inget ni behöver upplysa mig om) så var det dags att dra mot ett combatpass....
Snörade på mig skorna och tänkte att jag skulle ta cykeln ner till Landala... tji fick jag! Ett varv i cykelgaraget och jag kliade mig i huvudet... hade jag glömt den i skolan? Nej jag måste ju haft den den senaste månaden... Eller?! Tog ett varv till, en kille kom in och tittade konstigt på mig där jag gick och synade alla cyklar mycket noggrant. Hade någon målat om min cykel? Om den var stulen...hade någon lämnat kvar ett däck eller lås? Jag fick ge mig, det fanns inget kvar. Så fick ta löpet ner till gymmet.
Men ni som känner mig vet att jag inte ger mig. "Detektiv-Michaela" drog således ner i garaget efter passet för en mer grundlig genomgång, efter att ha hittat tre kapade lås där inget av dem var mitt  och si sådär ytterligare tio varv så såg jag något som hängde på ett element. Mitt lås!! Kapat! Fan! JAG BLIR SÅ TRÖTT!!

Kommentarer :

#1: Henke

Är det inte lite WT med Powerking?

Svar: Jo
Michaela S.

skriven

Kommentera inlägget här :