Här kan man hänga...

Vet inte hur många kvällar jag spenderat här... I början var google translate min bästa vän, men sakta men säkert har jag slutat använda det och börjat känna igen uttrycken i annonserna. Jag fattar fortfarande inte helt hur man begränsar sökningen för den verkar sålla rätt rejält när jag gör mina halvhjärtade försök till att skriva "meublé" (möblerat). Så istället sitter jag och skrollar i samma takt som jag går i butiker. Det går fort, en överblick och man vet direkt om det är något att titta närmare på, om inget är av intresse efter dessa 2 synande sekunder gör man bäst i att lämna sida eller butik fortast möjliga.
Jag har gjort en egen lite prioritetslista (priset verkar inte gå över budget om man inte går helt löös)
1. Läget
2. Minst 2:a våningen
3. Möblerad
4. Balkong
5. Tvättmaskin
Sen får det ju vara en någorlunda standard med, något fransmännen inte verkar bry sig så mkt om... 
Inredningarna jag sett hittills hade förmodligen inte ens platsat i "sveriges fulast hem". Jaja får väl bli hyrbil och en tripp till Ikea fortast möjliga.
Skall bli spännande att lilla jag skall lösa ett hyreskontrakt på min knaggliga franska, funderar starkt på att skaffa peruk då jag misstänker att mina blonda lockar inte kommer vara till någon vidare fördel. Men de vet inte vem de snackar med, bakom det blonda yrvädret döljer sig en liten smart sak som inte kommer låta sig luras.    
 
 
 

Kommentera inlägget här :