Gårdagens hemresa och födelsedag

Ja igår var det dags att trampa Svensk mark igen. Jag hade sovit 3,5 h när klockan ringde 04.30 på grund av att jag som alltid är nervös att jag inte ska vakna och missa flyget. Så trött som en sengångare mötte jag Louise i lobbyn och vi gav oss av mot Gare Routiere (stationen) för att ta bussen mot Genève. 
Jag somnade innan vi ens hunnit ur Grenoble och vaknade lagom vid den Schweiziska gränsen. 
Det var vi och övriga världen som skulle flyga idag två dagar före jul.

Jag hade ju såklart övervikt, damen sa barsk "It's 26 kg...normally it is 22." jag log mitt bästa leende, och tänkte typ "amen va fan krångla inte nu". Damen var inte julsnäll, "you have to take out 4 kg." ja tack jag kan räkna! Fanskap! Fick trycka i skor, jacka och skolböcker i handbagaget så att min väska blev jättetung.
Efter lite köande blev det dock en efterlängtad frukost på flygplatsen. (Jag hade tömt hela min kyl och var hungrig redan på kvällen...)
Jag gick och gnällde på flygplatsen över att jag alltid ska lyckas ta med mig för mycket saker och att jag hade världens tyngsta handbagage. Slutade med att jag gick omkring och drog min väska på golven. Louise tyckte att min väska såg ut som en mindre hund som följde mig i hasorna...
Sedan kom vi på flyget som blev 40 min försenat med flög in 20 av dem, jag visste att jag redan hade ett tajt byte på 35 min dvs att när jag kom av mitt plan hade jag 15 min till nästa plan skulle gå. Lyckades grabba tag i en handbagagevagn och tittade på skyltarna. Jag skulle till sektor D och var i B, skylten sa 9 min om man gick. Jag insåg att jag skulle behöva springa om detta skulle gå vägen. Med ena vagnen fick jag således manövrera vagnen i andra hade jag taxfree påsen, väska och jacka. Asså jag måste sett ut som en virvelvind med mina grejer som flaxade åt alla håll men ni skulle sett hur jag snek kurvorna! jag och tre till kom fram till gaten anfådda och tror att planet boarding redan varit och att folket ska med något annat plan, men nej då visar det sig att planet till gbg också är försenat och att vi typ kunnat gå i vanlig takt och gott och väl hunnit.
 
Till sist kom jag fram till Gbg, bagage var med och vinflaskor hela. Sedan följde födelsedagsmiddag med familjen, mys framför brasan och lite paketöppning :)
 
Gick upp till mitt rum, jag trodde inte att jag hade några kläder alls hemma...
öppnade garderobsdörren...
.... då hade jag inte ens öppnat min resväska. Asså jag inser att detta inte är hållbart måste rensa innan jag åker tillbaka. 
 
Sedan ser jag ett paket på mitt skrivbord! Världens sötaste Linnea hade skickat paket ända från Canada till mig <3 Snacka om glad tjej, tack gumman! 
 
Sov som en stock i 10 h i min egna säng som inte är 80 cm bred och hård som cement! Skönare sömn får man leta efter. 
 
 

Kommentera inlägget här :