En riktig alphelg

Denna helg har gått i äkta alperna-style!
Den började med att Joel anlände från Paris på fredagskvällen och det blev en middag i Saint Lauren eller som vi kallar det, pizzakajen, med Victoria och Annica. Därefter fortsatte färden mot 365 vilken nog börjar bli min favoritpub här i Grenoble.
4 h sömn och sedan var det bara att pallra sig upp ur sängen...
.... för att möta upp Leander och Andreas och åka mot Les 2 Alpes.
Supertaggad Joel i väntan på att jag ska hämta ut liftkort.
Kunde inte haft mycket bättre väder på förmiddagen!
Lunch på terassen, dock började det mulna på lite...
Hannes chillar lite i backen...
Var riktig dålig sikt fram emot 15-tiden så vi valde att avsluta åkningen och ta oss ner mot byn igen.
Lite välförtjänt mat åt folket...
Fanns någon annan liten filur som var intresserad av min våffla...
Nere i byn sprack det upp igen och vi kunde pressa en sista halvtimma i solen!
Något hårig bartender som jobbade dagen till ära...
Efter att ha deckat i bilen på hemvägen var det bara att ladda om inför raclettemiddag.
Kate kör på fondue!
Efter detta somnade jag nästan vid bordet, som tur var hade vi bara några få steg hem och sedan sov vi i hela 12 h! Det tar rätt rejält på krafterna att åka skidor kan jag intyga. 
 
Men vi vaknade upp till ett vinterland med virvlande snöflingor utanför fönstret och Joel fixade så att jag kan se svt-play på min dator. Rätt bra att ha egen IT-support som fixar Greveholms julkalender på första advent :) 
Efter lång frukost, pepparkaksdegsätande (kanske mest jag då da), 2 avsnitt greveholm och en himla massa tjöt bestämde vi oss för att det var dags att ta oss ut mot julmarknaden.
Lite vin chaud, äpplemunkar och rostade kastanjer lyckades vi få i oss. 
Köpte lite saucissons (stavning?!)
Sedan avslutade vi marknaden med att köpa raclette-baguette, Louise drog det hela lite längre och köpte Raclette-baguette avec rosette (salami). Enligt tradition körde vi sedan två avsnitt solsidan med ett riktigt trött Camp Sweden efter att vissa åkt skidor även på söndagen.
Jag, Joel och Victoria var ändå inte riktigt nöjda utan drog igång Sällskapsresan, Snowroller för att riktigt maxa alphelgen!  Ja vad kan man säga...? Mer alperna än så här blir det inte!
 
 

Kommentera inlägget här :