Att inte förstå...

Idag var en sådan där dag då det var omöjligt att förstå vad läraren sa, den första 1,5 h gick utmärkt men sedan är det som att det kommer ett nytt språk då nästa föreläsare tar vid. PP är långa och krångliga man hinner inte reflektera eller översätta innan det kommer en ny och vipps är det grupparbete! Där sitter man som en fågelholk och skruvar lite på sig. Va hände?! Jaha vi skulle jobba, läser instruktionerna förstår det mesta men det är svårt att räkna på investeringar när man inte helt förstår alla detaljer som skall in i uppgiften. Dessutom har alla fått olika uppgifter på sina papper och måste samarbeta för att få det att gå ihop. Jag får ju inte mer självförtroende när läraren kommer och tittar på mitt papper nickar och säger att "oui, c'est très complexe" ja tack för upplysningen.
 
Ska bli skönt att komma hem till Sverige över jul och få vila öron och mig själv från att inte förstå även om så gärna vill!
 
Dessutom saknar jag min Ella-pella!
 

Kommentera inlägget här :