Nu är det slut på veckan, det är dags fööör fredagsmyyyys!

Ja intensivveckan i franska är avslutad och det firade jag och Sofia idag med en lunch efter skolan i mitt kök/arbetsrum/sovrum.... det enda rummet jag har...
Hannes och jag var även och spanade in skidutbudet i två butiker fanns mycket på rea så kanske slår till i nästa vecka. Allt var typ på halva priset och det är således ett tillfälle man icke bör missa!
Tur att Hannes var med då jag mest kollar på vilka skidor som är "fina" och inte så mycket på "det andra" men nu har jag lärt mig lite nya saker om skidvärlden på franska/engelska och svenska.
Om en stund är det dags för ett litet event i en pub som jag precis insåg ligger ett stenkast från vårt hus, väldigt praktiskt. Jag har fortfarande inte lärt mig att hitta helt här, tidigare idag yttrade jag meningen "va skönt att man börjar få lite känsla över vad saker ligger nu!" Sekunden senare gick jag tydligen åt det motsatta hållet mot var vårt hus låg... och vi skulle hem. Bra. 

Kommentera inlägget här :