Det drar ihop sig...

Om mindre än 36 h har jag landat i Genève och ska väl förmodligen ha hittat någon buss som kan ta mig till Grenoble. Trots att jag är ganska färdigpackad och lägenheten är urstädad så känner jag en viss stress och förmodligen är det också nervositeten som smyger sig på. 
 
Häromdagen vaknade jag tidigt och låg och tittade mig runt i lägenheten, vad jag kommer sakna den. Har ändå bott här i mer än 2 år och det har blivit ett mysigt hem, mitt egna lilla krypin...
 
 
Det finns så mycket som jag kommer sakna här hemma. Kvällarna med mina flickor där det vinas, snackas och skrattas. Båtutflykter med familjen i Gottskär. Den lilla promenaden bort till mataffären en tidig vårmorgon för att man glömt handla dagen innan. Skogspromenader hemma i Landvetter med hundarna. Jag kommer sakna soliga lata dagar på gräsmattan bakom 78:an och att bara strosa omkring på Göteborgs gator. Jag kommer sakna de svala sommarkvällarna på "ljugarbänken" med Asma, Alexandras och mina "nu-gör-vi-stan-dagar", kvällspromenaderna med Andrea och soffhänget i 78:an med Jennie. Och Limpan, fan vad jag saknar dig redan! Jag saknar att inte bara kunna ta upp telefonen och berätta om något för stunden "superviktigt" för dig.
Jag kommer sakna så många fler att det skulle bli ett alldeles för långt inlägg, men jag hoppas att jag kan göra ett liknande inlägg någon gång i maj nästa år om livet i Grenoble då det kommer vara dags att lämna Frankrike. 
Det bästa av allt och icke att förglömma är ju att allt detta finns ju faktiskt kvar, jag kommer komma hem till allt detta fina som jag älskar. Jag älskar ju livet! Ska se till att älska det lika mycket i Grenoble, då blir det nog ett bra år! 
 
Okej gott folk en dag kvar i Sverige sedan kör vi!
   

Kommentera inlägget här :