Dagen D

Det är idag allt ska ske, lägenhet skall städas ur så att den skiner, väskor ska packas, försäkringsbolag ringas och skolan i Frankrike mailas. Har insett att man nog skall ringa på lägenheterna i Frankrike.... och det suger ju lite eftersom jag inte kommer kunna uttrycka mig när jag får det så där pang på! Jag har ju mitt lilla författade mail jag drar ut och ändrar om efter vilken lägenhet jag söker men det tar ganska lång tid att få svar. Kanske behöver de två dygn för att tyda vad jag skrivit.... i vilket fall som helst har lägenheterna hunnit bli uthyrda när jag fått svar (vilket ju suger ännu mer).
 
Packade den första resväskan igår. Den är så tung att jag tår ta i rejält för att lyfta den. Asma gissade på att den lätt skulle väga över 30 kilo. Men tadaaa den vägde 22,2! Det tråkiga var bara att jag liksom packade med liv och lust och efter 10 minuters kämpande med att få igen knäppen och se till att inga plagg tittade ut så insåg jag att jag kanske behövde någonting i den där väskan... hade inte riktigt planerat resekläder eller något.... jaja jag tänker inte öppna den förrän vi står på fransk mark så får ta på mig något annat.
 
Precis när jag satt och skrev här fick jag ett mail, lägenheten jag mailat på var inte möblerad, de frågade om de kunde få föreslå andra lägenheter? Jodå kör på! 
 

Kommentera inlägget här :