Bio och spontan-fest

Efter ovädret som dragit in över Grenoble under eftermiddagen så var det på sin plats med lite bio. Vi skulle se en fransk film såklart. Så valet föll på "Du vend dans mes mollets" eller något... typ "vinden i mina vader" Lite "Amelie från montmartre" stil, lite konstig och typisk fransk.
 Efteråt blev det bestämt att vi skulle ta en öl/ett glas vin på någon bar. Vi hamnade på ett sjukt speciellt och roligt ställe. För att ge en någorlunda bra beskrivning så tänk er att ni går in i kajutan på kaptenens skepp i "pirates of the caribbean" där har ni stället. Sedan att de hade alla flaskor i regnbågens färger med shots i säkert 50 olika smaker och att när bartendern fick feeling tuttade på bensin på hela bardisken var bara en bonus ;) 

Kommentarer :

#1: Tara

Schutz! Fan vad skoj. Var det drac ouest ni var på?? Lite ghetto typ? Men ser ut sådär =)

Rekommenderar Loco Mosquito och Le system!


Svar: Är det biografer de där eller filmer? Vi var iallafall på någon stor biograf typ vid den stora parken mitt i stan Patheo?! eller något. Har du anlänt till paris än? :)
Michaela S.

skriven
#2: Tara

Nej, det är partyställen =) Loco är en bar och system är en klubb.

Det blir inget Frankrike för mig. Jag befinner mig i Boston nu. har varit här 7 v i sommar och jag kommer flytta hit till USA i dec =) Kul att läsa om dina äventyr! A tout!

Svar: Jaha haha nice! Då ska jag verkligen testa dem:) Nej vi var på Barbarrousse eller något i den stilen ligger vid Notre-dam. Men gud va kul USA asså! ja du får med skaffa blogg man måste ju hålla koll på folket som är ute i vida världen ;)
Michaela S.

skriven

Kommentera inlägget här :